Dupa planificare, in vanzarile B2B, urmatoarea etapa inseamna de fapt primul contact cu potentialul client. Iar modul cum este construit acest contact e crucial ca sa ai succes. Pe toti vanzatorii, oricata experienta au, ii incearca un sentiment ciudat atunci cand trebuie sa formeze pentru prima data numarul de telefon a unui potential client. Indiferent daca esti tipologia entuziastului sau esti un personaj mai rezervat, indiferent daca esti la inceput de drum sau ai ani de experienta in spate, tot ai temerea ca cel de la celalalt capat al firului te va trata nu asa cum ti-ai dorit. Pentru ca intr-un final tu stii ca pentru potentialul tau client esti un necunoscut. Ai primele 10 pana la 20 de secunde ca la telefon sa iti castigi restul de 2-3 minute in care sa te asculte. Si apoi, daca esti bun sau ai un produs extraordinar, alte 5-7 minute. Dar daca celalalt nu are chef de tine? Sau daca nu ai un produs sau un serviciu extraordinar? Ori cel mai bun pret? Despre asta e vorba in cursul urmator. Despre cum sa faci sa iti ajustezi obiectivul in asa fel incat produsul sau serviciul pe care-l vinzi sa conteze dar sa conteze foarte putin. Atat cat tu, cel care vinzi, sa fii actorul principal. Tu sa fii cel care conduce discutia si stabileste termenii.