Mecanismele unei negocieri de succes
Negocierea de succes Intodeauna am fost fascinat de filmele americane in care la sfarsitul unei negocieri, una din parti ii dadea cu tifla celeilalte parti si ii spunea ceva de genul: as fi acceptat si jumatate. Pentru ca asta nu se intampla decat in mintea cate unui scenarist. In negocierile reale, de oricare fel ar fi ele, niciodata nu se intampla asa. Pentru ca negocierea e un proces dinamic si complex, indiferent ca vorbim de un one-time sales sau ca e vorba de un contract de colaborare de lunga durata. Iar la finalul lui, intodeauna, cele doua parti sunt castigate daca fiecare din ele sunt entuziaste ca au semnat. Respectiv ambele parti au sentimentul de winwin. Nu e important sa fie si adevarat. E important daca asta e emotia care le incearca. Din nou, perspectivele si emotiile umane au loc in primul rand la spectacol. Vanzarile si negocierile nu se castiga pentru ca logica a prelevat si argumentele tale au fost mai bune decat argumentele lor. Asa cum spuneam la inceput, asta e doar in filme. Negocierea e un succes pentru tine daca reusesti sa il faci pe celalalt sa creada ca a semna cu tine e un mare castig pentru el. Probabil cele mai importante lucruri atunci cand construim succesul unei vanzari sau a unei negocieri, sunt doua: autoritatea de expert din perspectiva celeilalte parti si increderea pe care o are in mine. Nici una din ele nu este automat prezumata. Pe principiul ca respectul nu se cumpara si nici nu vine prezumat, ci se obtine. Iar aici, la capitolul obtinerea respectului, respectiv a increderii potentialului meu client, factorul timp e determinant in a considera ca o vanzare sau negociere a fost eficienta sau nu. Ori altfel spus, a fost un succes ori ba. Tehnicile de castig a increderii si de influentare a celui din fata noastra sunt diverse. Unele sunt mai eficient, altele mai profunde, unele sunt foarte simple, altele necesita un proces complex. Depinde de context, de variabilele care-l compun si de cat de bine sunt eu ca vanzator, antreprenor sau negociator, pregatit. Poti face pe cineva sa ramana cu anumite idei pozitive in urma interactiunii cu tine? Care intamplator sunt exact acele idei pe care tu vrei ca el sa si le insuseasca? Da, poti. Poti face ca cineva sa se simta indatorat fata de tine? Pana intr-acolo incat sa simta nevoia sa iti intoarca o favoare in viitorul apropiat? Evident ca poti. Poti afla despre cel din fata ta si despre problemele sau nevoile pe care le are fara sa pui nicio intrebare? Da, inclusiv asta poti. Si da, toate cele de mai sus se pot intampla simultan, in timp ce conversezi cu potentialul tau client. Pentru ca intr-un final scopul tau este sa ii iei banii iar el sa fie incantat ca ti i-a platit tie. Cursul cu aceasta tema se va desfasura pe parcursul a doua saptamani, cate doua zile pe saptamana, de la ora 18.30 la ora 20.30. “Negocierea de succes” se va desfasura de 3 ori pe parcusul primei jumatati a anului 2023. Calendarul celor trei perioade este mai jos. Fiecare modul este identic cu celelalt iar recomandarea noastra este sa va inscrieti doar la unul din ele.
Perioada A
- 23 mai – ora 18.30
- 25 mai – ora 18.30
- 30 mai – ora 18.30
- 31 mai – ora 18.30
Perioada B
- 20 iunie – ora 18.30
- 22 iunie – ora 18.30
- 27 iunie – ora 18.30
- 29 iunie – ora 18.30
Perioada C
- 18 iulie – ora 18.30
- 20 iulie – ora 18.30
- 25 iulie – ora 18.30
- 26 iulie – ora 18.30