Blog
Profit pe cash-flow
- 13 februarie 2023
- Posted by: Damian Nedescu
- Category: Fără categorie
O vanzare e considerata vanzare, cand mi-am incasat banii pe produsul sau serviciul respectiv. Pe care eu l-am vandut. Pana atunci, e o teapa si atat. Respectiv am dat cuiva un produs sau un serviciu … gratis. Ca am de incasat, uneori nu e suficient. Perspective si perspective. O vanzare, ca orice actiune antreprenoriala, are dimensiuni. De obicei avem tendinta sa consideram vanzarea, din perspectiva antreprenoriala, procesul prin care, in schimbul unei sume de bani, transferam proprietatea unui serviciu sau produs, catre altii. Doar ca in spatele acestui transfer stau o multime de amanunte care fac diferenta intre succes si esec. Mai ales atunci cand succesul sta la baza esecului unei companii.
Cele mai mari companii din lume, cum e Amazon si Apple spre exemplu, isi bazeaza strategia de vanzari pe un cash-flow sanatos. Respectiv ele incaseaza contravaloarea unui produs sau serviciu cu zile bune, uneori si cu luni, inainte de a plati respectivul produs sau serviciu catre furnizor. Prin urmare strategic, ei pot folosi banii in fereastra de timp pana platesc furnizorii, ca sa genereze profit. Atunci concentrarea mea ca si companie e pe cantitate valorica si nu pe marja de profit de pe produs.